2010. március 6., szombat

Mit kell tudni a mentsurációról egy 10 éves gyereknek?

Soha nem értetlenkedtem az iskolai tananyaggal kapcsolatosan, annak ellenére, hogy úgy látom a mostani gyerekek sokkal több mindent kell, hogy tanuljanak mint mi anno domino. Ráadásul mindent sokkal korábban is. A szorzótáblát például már másodikban tanulták, volt is doga belőle kicsi is és nagy is.
Jelenleg van valami, ami azért kizökkentett a "passt schon", azaz a "jóvan-ból". Idén, a negyedik osztályban tananyag a gyerekcsinálás és az azzal kapcsolatos komplett menü. :) Beleértve a menstruációt, illetve annak elmaradását, a prosztatáékat és a spermiumok futóversenyét. Kellemes érzetek kíséretében ölelkezik az anya és az apa és a férfi a himtagot a nő hüvelyébe vezeti. Ez így áll a  HSU (Heimat und Sachkunde - magyarul környezetismeret) füzetben. Azt hittem, hogy csak felvilágosításban részesülnek a kölköcskék (mellesleg már ezt is elég korainak tartottam), de arra álmomban se gondoltam, hogy dolgozat lesz belőle. Márpedig írtak. A kisfiam bánatosan ballagott haza a suliból, láttam én, hogy valami nincs rendben. Már az ajtóban elsírta magát, hááármas lett a dogám Anyuuuuu, pedig én mindent tudtam! Szegénykém, gondolom nagy sokk lehetett neki, hiszen ebben az évben csak egyesei és kettesei voltak. Megnéztem a dogát. A fütyi és a punci külső-belső részeit jól tudta. :)) A mentsruációnál arra a kérdésre, hogy hány napig tart, rossz választ írt. Azt írta, hogy 2-4 nap között. A gyereket le kell cseszni, rémes, hogy nem tanulta meg rendesen. :) Aztán szabad fogalmazással le kellett írniuk, mi az oka a mensinek. Szegény kisfiam, aki mégcsak febr.22 óta 10 éves, azt írta, hogy a havonta egyszer megérő petesejtek, ha nem termékenyülnek meg a spermiumoktól, akkor vérzés kíséretében levállnak, eltávoznak a női testből. Pirossal alá volt húzva a "petesejtek" szó. Mert hiba. Tény. Csak egy petesejtről van szó. De könyörgöm, 10 éves gyerekek! Nagyon is el tudom képzelni, hogy sokan a gyerekek közül a témát esetleg gusztustalannak, vagy félelmetesnek találják. Szerintem a téma, mint dolgozattéma ebben a korban egy nagy hülyeség. Főleg azért, mert pont a negyedik osztály a mummusév, ennek az évnek a jegyei határozzák meg a gyerekek közeli jövőjét. Csak 3 főtantárgyat néznek. Matek, német és az előbbi HSU. A legjobb jegy az 1-es. Továbbtanulás: gimnáziumhoz legalább 2,3-as átlag, Realiskolához 2,6 szükséges. A többieknek sajnos nem marad más, mint a Hauptschule. És tényleg borzasztó ez az év. Izgulsz, rágod a körmöd, hogy sikerüljön. A fiam jegyei bőven jók, németből 1-es, matekból erős 2-es, viszont itt van a HSU. Eddig erős kettes volt (majdnem egyes-kettes), de most, hogy beütött a menstruáció, lett egy hármasa is. Egyből jött a pánik, úristen, nehogy baj legyen!
Nálatok is ilyen korán tanulják a gyerekek a gyerekcsinálást?
Kép: aboutpixel.de / Kaulquappen © Holger Hecklau

1 megjegyzés :

Névtelen írta...

Ha a kèrdès nekem volt cìmezve, Andi, èn màr nem is emlèkszem egèszen pontosan, az enyèmekenke mikor beszèltek scienze-òràn erròl.Ugy gondolom olyan àltalànos 5-ben, vagy utàna.De azt nem tudom, hogy ekkora rèszletessèggel-e mint ahogy a fiadnàl..
Itt 5 èves az elementàri, utàna 3 èv a scuola media, akkor kell eldònteniùk, hova mennek tovàbbtanulni, liceo-ba, vagy profesionale (szakiskola), vagy technikumba.
De ezek a gyerekek 13-14 èvs èvesek, hogyhogy nàlatok màr 10 èvesen ezt el kell dònteni?? De fura.
Esetleg az màr làthatò, hogy mihez van èrzèke, de 14 èvesen is nehèz ezt elòre eldònteni, nemhogy 10 èvesen..