2012. október 3., szerda

Ügyintézés Magyarországon: adósságrendezés az Avexonál

Az nekem mindegy, hogy a pali az Avexo telefonjánál, csak egy a kétszáz, vagy akár kétezer dolgozóból, nekem ő képviseli a céget. És sikerült őket blamálnia.

Az anyukám 1 éve betegedett le. Azóta loholok és próbálom összeszedni és kiegyenlíteni az összes, korábban ki nem fizetett számláit, a tartozásait, hiteleit és persze a lakásának folyó költségeit. Nekem se könnyű több tízezer forintot havonta a fűtésre, a telefonra, a vizeseknek, a gázosoknak, az ilyen-olyan  hitelek részleteire kifizetni, de iparkodtam. Mára már majdnem elértem a normális szintet. Azzal, ha a kikapcsolással fenyegető gázosokat, melegvizeseket a fennálló tartozás egy részének befizetésével megnyugtattam, a dolog soha nem oldódott meg, hiszen mindig útközben volt egy következő, aktuális számla. Hálát adok az égnek, hogy van munkahelyem, normális fizetésem, pár évvel ezelőtt nem tudom mit csináltam volna hasonló helyzetben...
Az otthoni látogatásaim során be szoktam fizetni egy pár csekket, illetve előfordult, hogy az anyu hugának átutaltuk a rávaló összeget, kérve, hogy ezt, meg ezt légy szíves fizesd be, nehogy baj legyen. Sakkoztam a számlákkal, amelyik jobban égetett, az élvezett prioritást.
Mivel az anyuval közös számlánk egyenlegét feltornáztam a pozitív tartományba, így lehetőségem nyilt a banki utalásra. (A német eurós bankszámlámról nem tudnék csekket fizetni, mivel lehetetlenség a pontos összeget utalni. Az árfolyamkülönbségből adódóan az általam indított és a megérkezett összeg soha nem lesz azonos.) Kérésemre az anyu huga megküldte postán a még kiegyenlítettlen számlákat, amiket on-line terveztem kifizetni. Köztük volt egy, amitől megijedtem.

A küldő az AVEXO. Mi ez? Per előtti utolsó ügyvédi felszólítás?? Milyen per, mi ez? Úr isten, márciusban kelt, remélem nem késtem el! A Telekomnak is fizetgettem az anyu mobiltelefonszámláit, de tény, egy négyezer forint körüli számla még nem lett rendezve. O, Scheiße ... opps, ez eddig elmaradt. Mivel nagyon becsináltam az "utolsó perlés előtti ügyvédi fizetési felszólítás" tárgyú (ami szerintem nyelvtanilag hibás, mert hiányzik egy vessző az utolsó szó után, így "utolsó perlés" az értelme, aminek viszont semmi értelme. ) levélen, úgy gondoltam azonnal fel kell hívnom az értesítésen szereplő telefonszámon az ügyvédi irodát. Mert ugye azt hittem, hogy az. Apus megpróbált lebeszélni, szerinte 21.00 után már nem kéne felhívnom senkit se, mégis miben bízom, éjszakai műszakban dolgozik az ügyvéd? 
- "Nem, dehogy, de legalább rá tudok beszélni a rögzítőjére, hogy holnap feltételenül keresem."
Aztán nagyon meglepődtem, ugyanis a telefon felvették. Frissen, szaporán a kicsengés után. És nem a takimami volt, hanem a cég egy alkalmazottja. A nevét már nem tudom. Annyit tudok, hogy fiatalabb férfi. Egy unszimpatikus, félarrogáns (azért csak fél, mert az udvarisság keretein belül járt, de lekezelőséggel a hangjában) valaki. Pillanatokon belül kapigáltam a helyzetet, rájöttem, hogy ez valamilyen adósságbehajtással foglalkozó Truppe, ezért ez a forró drót!
Szerettem volna kicsit emberibbre fogni a történetet és igyekeztem neki is röviden összefoglalni a hívásom okát. 
Szó szerint már nem tudom idézni, de hasonló volt a beszélgetés:
- "Ööööö, X. Y. vagyok és ööö sajnos az anyukám súlyos beteg lett. Ő nem tudja a számláit fizetni, én próbálom ezeket rendezni, de mivel külföldön élek, ez sem túl egyszerű ....... a rokonságot megkértem, hogy küldjék el nekem postán a még mindig rendezetlen számlákat és közöttük volt az Önöké is ...............
- "Mondja az ü.......dot!" - pattant fel a faszi. Együttérzésnek, egy kicsit emberibb hangnemnek nyoma se volt a hangjában, de nem is reagált a mondataimra.
- "Elnézést, mit mondjak be?" - mivel akusztikusan nem értettem.
- "Az ügyfélkódot!" - és itt akadtam ki rajta másodszor, mivel ebben az egyetlen szóban benne volt a "te, hülye, analfabéta, hát az ügyfélkódot kérem, mégis mi más szart kérnék?!"  
Bemondtam.
- "Megvan. A fizetendő összeg 1.174,-Ft. Ha ezt befizetik, az ügy a részünkről elintézettnek tekintendő."
nézegettem a márciusi levelet, azon még 5.364,-Ft szerepelt.
- "Elnézést, nálam más az összeg, több!"
- "Én (és majdnem hallható sóhaj a hangjában, ami ismét nekem szólt, a hülye, értetlen ügyfélnek) csak azt tudom mondani, ami a rendszerünkben szerepel. És ez 1.174,-Ft."
- "Elképzelhető, hogy már a tartozás egy részét a rokonaim befizették... nem tetszik látni az esetleges pénzbefolyást? - próbálkoztam, mert ennyire csak nem lehet hülye egy számítógépes rendszer, csak látják, hogyan csökkent egy fennálló tartozás összege és mikor?!
- "Azt magának kell tudnia, ha már befizették!" - uppsz, újra jött az udvarias és valóban az ügyön sokat lendítő válasz. :-)
Valamikor a beszélgetés alatt már rászóltam az ipsére, tényleg idegesítő volt a stilusa:
-"Várjon egy kicsit, nem vagyok hülye, értem, hogy mit akar, de azért mert nem rögtön az a válasz jön amire számít, attól még a másik nem gyengeelméjű, ne beszéljen velem így!"
A hapsi isten bizony úgy beszélt velem, mint egy többszörösen visszaeső gyilkossal, aki ráadásul még idióta is.. Nagyon be lehet ojtva a tartozók ellen, vagy nagyon rossz foglalkozást választott magának.
A céget pedig, ahol dolgozik, leégeti. 
A legjobb az volt, amikor azt kérdeztem, hogy ugye az átutalás után, a tartozás megszűnéséről kapunk értesítőt? Azt felelte nem, azért külön fel kell őket hívnom a jövő héten!! :-)) 
Tessék elképzelni, nem tudja egy ilyen rendszer feldolgozni az ügyfél egyszerű kérését, újra fel kell őket hívni és ha majd azt látják az ámítógépükben, hogy a tartozás összege: nulla, akkor fogják csak tudni az erről szóló értesítőt kiküldeni! Ennek, az egyenlegértesítőre vonatkozó kérésnek a rögzítésére korábban nincs lehetőség! :-)))
Felhívni az Avexot? Hogy újra ennél a trottlinál landoljak??
Hívja fel őket a nyári villám!

Ittenem, ha belegondolok, hogy mi az irodában hogyan kell, hogy telefonáljunk, beszéljünk a partnereinkkel, az ügyfeleinkkel, meg se mernénk reszkírozni egy hasonló sürgető, kioktató, udvariatlan beszélgetést.

Nincsenek megjegyzések :