2011. január 23., vasárnap

Stieg Larsson - végre!!!!

Mielőtt bármivel is továbbmennék, hama egy fontos hír! 
 
Ma este 22:00 -kor kezdik a német ZDF-en adni az én jelenlegi námbör vánom,  
Stieg Larsson Millenium Trilógájának első részét. 

Összesen 6 részre osztották fel a mozifilmet, amit persze én nem láttam. Nem láttam, mert egyrészt nem szeretek moziba járni, másrészt kb. csak 1 hétig vetítették tavaly a filmet és a kezdési időpont olyan este tíz körül volt. Hát nem! Ezek az idők már elmúltak, ilyen későn már nem vagyok hajlandó egy szűk székben, x órán keresztül, felállás, elfekvés, betakarózás, párnicsku és pisilés nélkül ücsörögni. 
De végre jön a tévében is!! Hat egymást követő vasárnap adják a filmsorozatot. Korhatár: 16 ami érthető, mivel kemény történet, de nekem mégis rettenetesen emberi.
A trilógia első könyvét véletlenül vettem meg egyszer Magyarországon, szimplán megtetszett a borítója. Az, hogy az írója svéd,  az főleg szimpatikus volt, mert nagyon szeretem a svéd krimiket. Aztán megtörtént, elolvastam. Már az elején oda és vissza voltam a történettől, Stieg Larsson stílusától, lebilincselő!
Tavaly decemberig kellett várnom arra a bizonyos csomagra Magyarországról (lásd cica nadrág ;) ) , amelyben a két további kötet is végre megérkezett! 

A magyar trilógia címei:
1. A tetovált lány 
2.  A lány aki a tűzzel játszik
3. A kártyavár összedől


A német címek teljesen mások, nem az eredeti svéd címek fordításai.
1. Verblendung
2. Verdammnis 
3. Vergebung

Az egyik legnagyobb könyvüzlet, a Hugendubel belvárosi üzletében fotóztam le a bestsellerek között is bestsellerként kiállított trilógiát, 39,99 euróert. 
Az író, Stieg Larrson nagyon fiatalon, 50 évesen halt meg. Sajnos nem érhette meg a trilógiájának első  kiadását se.  
Egy nagyon szépen összeszedett cikket találtam róla az indexen Valuska Lászlótól, érdemes elolvasni! 

Természetesen 22:00 órai kezdettel nekem már nem adnak filmet a tévében se, de a videjjó már beizzítva! Alig várom a holnap estét, hogy megnézhessük! 
A könyvet pedig minden krimikedvelőnek szívből ajánlom!

Nincsenek megjegyzések :